Met narrowcasting zorg je er voor dat potentiële klanten informatie krijgen op het juiste moment met de beste timing. De informatie wordt weergeven op beeldschermen en touchscreens. Op deze manier trek je de aandacht van de bezoekers en kun je er voor zorgen dat ze de meest actuele informatie krijgen. Actuele informatie is bij bijvoorbeeld treinstations en luchthavens erg belangrijk.
Verhoogde attentiewaarde
Een aantal jaar geleden vond je overal voornamelijk posters, krijtborden en flyers. Maar het digitale tijdperk zit nog steeds in de lift en beeld en geluid begint de advertentie markt over te nemen. Online kom je op zo ongeveer iedere website reclame tegen en wordt er een advertentie filmpje vertoond voor alle YouTube video’s. In een winkel werkt het anders. Daar vind je beeldschermen met de laatste nieuwtjes en kortingsacties. De informatie op deze beeldschermen kun je zelf bepalen. Of je nu een filmpje of tekst wil, alles is mogelijk.
Actualiteit
Om de informatie op de schermen snel te kunnen wijzigen moet het narrowcasting systeem over een goed content management systeem(CMS) beschikken. Met behulp van het CMS kun je gemakkelijk en snel de informatie op de beeldschermen zelf veranderen. Je hebt de touwtjes dus zelf in handen. Dit is namelijk niet bij elk bedrijf het geval. Sommige bedrijven houden dit in eigen beheer en willen alles voor jou aanpassen, tegen betaling uiteraard. Let er dus op wanneer je met een narrowcasting partner in zee gaat dat je zelf de regie kunt behouden.
Specifieke en gerichte boodschappen
Met het bovengenoemde CMS kun je tevens per beeldscherm en per locatie de informatie bedienen. Zo kun je op een bepaalde tijd een actie laten starten. Stel er is een jubileum of een actie gaande dan kun je gedurende een bepaalde periode een speciaal bericht in de roulering plaatsen. Op deze manier ben je er zeker van dat het bericht nooit te lang op de schermen langs komst. Je kun dan namelijk een begin- en einddatum opgeven evenals de start- en eindtijd.
Wacht verzachtende werking
Bij grotere bedrijven, doktersposten en ziekenhuizen is narrowcasting ook erg interessant. Door gebruik te maken van zogeheten RSS feeds kun je het laatste branche gerelateerde nieuws op de schermen voorbij laten komen. Maar ook informatie over bepaalde procedures binnen de organisatie. In de wachtkamer kan bijvoorbeeld uitgelegd worden hoe een doktersbezoek in elkaar steekt of wat wel / niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Op deze manier leidt je de aandacht af van de bezoeker en zal de wachttijd hoogstwaarschijnlijk sneller voorbij gaan; wacht verzachtend dus.
Duidelijke beeldvorming
Omdat niet alles in tekst goed tot zijn recht komt kun je ook video’s tonen op de schermen. Een geanimeerd informatief filmpje van twee minuten zegt meer dan een saaie lap tekst van drie pagina’s. Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor een afbeelding.
De juiste partij
Narrowcasting kan veelal verzorgd worden door een partner. Zij kunnen een vrijblijvend voorstel geven en je tevens helpen met het opzetten van de juiste campagnes. Een bedrijf zoals Qyn doet altijd van te voren onderzoek. Er wordt een conceptidee opgesteld welke aan je wordt voorgelegd. Vervolgens kan Qyn het idee van begin tot eind uitvoeren en opleveren. Zij leveren de apparatuur, installeren het en voorzien het van de alle benodigde software. Zodra het operationeel is heb je 24/7 de mogelijkheid om contact op te nemen met het bedrijf en kan het geoptimaliseerd worden.