Gefeliciteerd. Of u inmiddels een lange rit achter de rug hebt of gister tijdens het douchen heeft bedacht om een eigen bedrijf te starten, heeft u ervoor gekozen om eigen ondernemer te worden. Een prachtig beroep wat vele mooie kanten kent, maar helaas ook een aantal nadelen kent. Zo is de administratie bij menig ondernemer een doorn in het oog. Voor een goede start van uw nieuwe bedrijf raden we dan ook aan om op zoek te gaan naar een administratiekantoor in Hoofddorp of bij u in de buurt.
Voordelen van een administratiekantoor in Hoofddorp
Een goede administratie geeft inzicht en dat begint bij het hebben van orde in uw geldzaken. Nu is dit lang niet iedereen zijn favoriete bezigheid en daar hebben we gelukkig administratiekantoren voor. Zij hebben de expertise in huis, zijn de hele dag met cijfers bezig en weten de wetten en regels wat wel en niet mag. Zonder dus dat u zelf hier teveel tijd aan gaat besteden, kunt u beter de administratie uitbesteden aan een goed administratiekantoor.
Overigens scheelt het wel tijd als u uw administratie geordend aan de administrateur geeft. Open de post direct en sorteer wat u wel of niet moet bewaren. Bonnetjes van aankopen kunt u het beste inscannen, papieren bonnetjes slijten snel en zo heeft u niet meer de juiste gegevens. Een ingescande bon kunt u uitprinten en in een map bewaren. Op sommige papieren dient u of uw administratiekantoor te reageren. Houdt deze apart.
Overzicht van belangrijke papieren om te bewaren:
- Belastingpapieren;
- Rekeningen;
- (Arbeids)contracten of overeenkomsten;
- Polissen van verzekeringen;
- Loonstroken;
- Uitkering- of pensioengegevens;
- Testament;
- Garantiebonnen of bewijzen;
- Bankafschriften,
- Brieven waar op gereageerd moet worden.
Vindt u het lastig om tijd vrij te maken voor de administratie? Zoek dan naar een administratiekantoor in Hoofddorp of bij u in de buurt. Het scheelt vaak een hoop tijd en geld op den duur als u de administratie uitbesteedt.