Er zijn talloze promotionele middelen te onderscheiden. Elk met eigen voordelen en bedoeld voor specifieke doelgroepen. Door verschillende trends en ontwikkelingen op het gebied van techniek, komen er ook nieuwe middelen bij of kunnen promotionele middelen verder ontwikkeld worden. Dit geldt momenteel dan ook voor toiletreclame en online marketing.

Toiletreclame

Toiletreclame maakt het mogelijk een doelgroep te bereiken die op andere manieren niet mogelijk zijn. Zeker gezien de komst van de innovatieve reclame spiegels, kan de juiste doelgroep bereikt worden in een toiletreclame. De spiegel beschikt over een LED techniek wat zorgt voor een duidelijk full colour scherm met advertentiemogelijkheden. Dat zorgt dan ook voor een indrukwekkend beeld. Wanneer je in de spiegel kijkt, zie je net als thuis jezelf. Maar wanneer je een stapje naar achteren doet, komt er een advertentie te voor schijn. Een prachtig zicht, waarmee je effectief je doelgroep kunt bereiken.

Online marketing

Online marketing is al een aantal jaren erg populair en ontwikkeld zich steeds verder. Online marketing, ook wel internetmarketing genoemd, wordt ingeschakeld voor verschillende doeleinden. Doeleinden voor het inschakelen van online marketing kunnen dan zijn:

  • Bereiken van de doelgroep
  • Meer gerichte bezoekers
  • Hogere conversie

De doelen zijn afhankelijk van verschillende facetten en per bedrijf dus ook verschillend.

Populaire onderdelen binnen online marketing zijn SEO, SEA en social media. Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimalization of zoekmachine optimalisatie. SEO is het verbeteren van de website, zodat het beter gevonden kan worden in de zoekmachine van Google. Dit resulteert op termijn in meer bezoekers, dus meer klanten wat uiteindelijk meer omzet oplevert. SEO wordt dan ook gezien als een langer termijn proces.

Wat is SEA? SEA staat voor Search Engine Advertising. Het is het betaald plaatsen van advertenties die worden weergegeven boven en naast de natuurlijke zoekresultaten. Uiteindelijk betaal je voor de gebruikers die op de advertentie klikken.