Je hebt veel aan je hoofd. Het kan soms erg stressvol zijn. Je wilt eigenlijk het liefste alleen maar bezig zijn met je kernactiviteiten. Je primaire processen. Helaas kan je niet altijd doen waar je zin in hebt. Soms heb je even wat discipline nodig om die lastige salarisberekeningen af te kunnen ronden. Anderen keren word je weer gestoord een telefoontje. Helaas kun je deze niet negeren, maar het kan je wel afleiden.
Soms kun je gewoon niet opnemen, omdat je in een vergadering bent of omdat u al in gesprek met een klant bent. Toch wil je niet een potentiele klant mislopen en wilt u toch altijd de beste service kunnen bieden. Het is namelijk niet een goede eigenschap voor een organisatie om je klanten altijd te moeten negeren. Vooral als hiervoor nog geen persoon voor is ingehuurd die dit werk uit handen kan nemen. Vaak is die extra persoon toch nog net iets te duur.
De laatste paar jaren blijkt uit onderzoek van Quality Support dat bedrijven honderdduizenden mislopen, omdat ze simpelweg telefonisch niet goed bereikbaar zijn. Dat is ook niet zo gek. Veel consumenten kiezen er nog steeds voor een bestelling te plaatsen via de telefoon. Relatief gezien bellen de meeste mensen nog steeds voor het maken van een reservering.
Hoe goed je social media of e-mail beheert kunnen worden, het is belangrijk niet de bellende consument te vergeten. Om daar toch altijd tijd voor te kunnen maken is het daarom een goed plan om deze vervelende afleidende telefoonopname te kunnen uitbesteden.
Een telefoonservice bied u deze uitweg. U krijgt dan uw persoonlijke telefoniste die te telefoon altijd voor u kan beantwoorden. Dit geeft de beller de indruk alsof u een eigen receptionisten als medewerker heeft. Ook kunt u erg flexibel gebruik maken van een antwoordservice. U kunt er namelijk zelf voor kiezen of de telefoon wel of niet wordt doorgeschakeld. Zo kan u de telefoon een dagje doorschakelen, maar ook voor een hele week lang of alleen tijdens je vergadering.