Veel (startende) ondernemers hebben een website gekoppeld aan hun dienst of service. Uitstekend natuurlijk, want tegenwoordig is internet en Google onmisbaar in ons dagelijks leven. Meer dan 90% van de internetgebruikers in Nederland gebruikt Google om een bepaalde dienst of service te vinden in hun omgeving. Veel potentiële klanten kunnen dus bereikt worden, mits de website een goede positie in de zoekresultaten van Google heeft.
Het belang van een toppositie
Uit diverse onderzoeken is gebleken dat bijna alle internetgebruikers niet verder komen dan de eerste 10 zoekresultaten. Als Google gebruiker weet je dat ook jij vaak niet verder leest dan de eerste pagina. Hier wil je dus jouw website positioneren. Maar waarom staat de concurrentie er wel en jouw website niet? Lees snel verder om hier antwoord op te krijgen.
Hoe krijg je een toppositie?
Om een toppositie te bemachtigen in de zoekresultaten is linkbuilding van essentieel belang. Naast het feit dat je website geoptimaliseerd moet zijn, kan een linkbuilder zorgen voor relevante linkjes die verwijzen naar jouw website. Simpel gezegd; jouw website krijgt op het internet veel vermeldingen met daarin een link die verwijst naar jouw site. Des te meer relevante en kwalitatieve links je hebt, des te hoger wordt de website gepositioneerd in de zoekresultaten.
Waar moet je op letten?
Het internet wordt vandaag de dag overspoeld met partijen die linkbuilding aanbieden. Verstandig is om eerst een vrijblijvende offerte aan te vragen. Wanneer je in contact komt met een betrouwbare linkbuilding partij vraag je of het om natuurlijke links gaat en geen betaalde links vanuit het buitenland. Deze laatste kunnen op de lange termijn namelijk zorgen voor een Google penalty waarmee je buiten de top 50 wordt gezet. Investeer dus in eerlijke linkbuilding, zodat deze investering zich ook op de lange termijn terug verdient.