Fouten, iedereen maakt ze. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Dit geldt ook voor de marktsector van SEO en linkbuilding. Dat is eigenlijk ook niet zo verwonderlijk, aangezien linkbuilding een complexe marktsector is. Je moet altijd blijven leren, omdat de markt zich steeds door ontwikkelt. Zou je een linkbuilder vragen hoe linkbuilding precies in elkaar steekt, dan is de kans groot dat hij zegt dat dit ervan afhangt.

Een van de vele fouten die mensen maken op het gebied van linkbuilding is dat ze na een bepaalde periode ermee stoppen. Zeker wanneer een bepaald doel is behaald. In dit artikel krijg je uitgelegd waarom dit een foute strategie is.

Stoppen met linkbuilding nadat de eerste pagina is bereikt.

Het punt met linkbuilding is dat de behaalde resultaten niet voor eeuwig blijven duren. Na enkele weken zal je echt het een en ander moeten veranderen aan wat je reeds hebt gedaan. Dat is waarom een linkbuilding campagne eigenlijk nooit echt stopt. De focus moet op een gegeven moment ergens anders op liggen.

De linkbuilding wereld is er een van vele veranderingen en die zal je bij moeten houden. Wanneer je de eerste pagina hebt behaald kan je trots zijn op jezelf. Pak een biertje, geef je collega een high-five, maak een paar screenshots, kortom… geniet ervan. Maar wanneer je daarmee klaar bent dan is het de bedoeling dat je een strategie bedenkt waardoor je ook op pagina één blijft staan.

Bekijk het eens door de ogen van Google zelf. Voorheen deed je website helemaal niets. Plotseling wordt deze ineens een stuk vaker bezocht en wordt hij steeds interessanter. Vervolgens doet hij wederom niets. Dit wekt de indruk dat je, of een snelle boost hebt gekregen door een linkbuilding campagne, of dat je wat bekendheid hebt gekregen via een blogpost die viral is gegaan maar nu is uitgedenderd.

Daarom is het belangrijk om door te gaan met het bouwen van links en met de SEO van de website.

Linkbuildinggigant.

Dit artikel is mogelijk gemaakt door linkbuildinggigant. Voordelige linkbuilding pakketten en webdesign voor midden- en kleinbedrijf.