FonQ, vtwonen of toch Bol.com?

Voor je huishoudelijke artikelen kun je tegenwoordig terecht bij zoveel verschillende webshops. Die grote jongens hebben ook nog eens een ontzettend groot aanbod. Zelfs als je een wasmand kopen gaat heb je keuze uit honderden wasmanden per webshop. Maar waar kies je uit?

FonQ

FonQ onderscheidt zich van haar concurrentie met de volgende kernwaarden: uitstekende klantenservice, razendsnelle levering, complete assortiment en competitieve prijzen. Althans, dat staat op hun website. FonQ levert overigens de volgende dag.

vtwonen

vtwonen onderscheidt zich, volgens hun eigen website, met de volgende kernwaarden: groot en veelzijdig, sterk merk, een ‘way of life’, informatief, smaakmaker, vol passie, prikkelt tot nieuwe ideeën, bespaart tijd en nodigt uit tot veranderen. Die kernwaarden klinken al heel anders dan bij FonQ. vtwonen richt zich dus meer op het product, terwijl FonQ zich bezighoudt met een aantal USP’s (die overigens tegenwoordig op elke website staan).

Bol.com

Bol.com is in 2012 uitgeroepen tot beste webwinkel van 2012. Ruim 2.000 Nederlanders beoordeelden de webwinkelgigant met een 8.2. De voornaamste redenen van succes waren: snelheid, prijs en service. Eén van de belangrijke kernwaarden was destijds: voor 22.30 besteld, morgen bezorgd. Nu zien we ineens FonQ opduiken: voor 24.00 besteld, morgen in huis. Heeft FonQ bij Bol.com afgekeken? Of hebben ze stiekem bij CoolBlue gekeken? Nog zo’n gigantische webwinkel!

Of toch Coolblue?

Coolblue doet alles voor een glimlach. Vrijwel iedereen heeft wel eens iets besteld bij Coolblue. De verzending is snel, je hebt het morgen in huis en bovendien heb je de mogelijkheid om langs te gaan in een fysieke winkel. Is dit de toekomst?

Vergelijken op één centrale website

De keuze is reuze, dat kun je wel stellen. Daarom zijn er steeds meer platformen om je website op te vergelijken. Wasmanden bestellen kun je namelijk ook gewoon doen via een leuke vergelijkingswebsite. Dan heb je in één klap het assortiment van FonQ, vtwonen en Bol.com. En ook daar is het nét zo overzichtelijk, nét zo snel en bovendien kun je daar ook gemakkelijk filteren tussen de producten. Als je wasmanden van ruim 400 euro liever niet meetelt in de zoekresultaten, filter je deze prijs gewoon maar weg.

Conclusie

De webshop giganten springen uit de lucht. De kleinere webwinkels worden flink in de vingers gesneden door de giganten. Ruim 80 procent van de online ondernemers heeft namelijk nog nooit een modaal inkomen gehad met hun webwinkel. De helft heeft zelfs niet eens meer dan 10.000 per jaar omgezet. Eén op de drie van deze ondernemers heeft nog nooit een eurootje winst gemaakt. Eerlijk, oprecht? Wat vind jij ervan? We zien je reactie graag tegemoet hieronder!