Online is tegenwoordig niet meer weg te denken bij de meeste bedrijven, waarbij webshops ook een steeds grotere invloed krijgen. De concurrentie wordt dus groter online en stilstaan is achteruitgaan. Het is dus van belang dat er continu gestuurd blijft worden op conversie optimalisatie om rendabel te blijven.
Blijf de bezoeker analyseren
De consument, of bezoeker van de website of webshop, wordt tegenwoordig steeds meer verwend. Door de moordende concurrentie verzinnen bedrijven en bureaus steeds meer manieren en methodes om de klant aan zich te binden. Dat kan door de usability van de website te verbeteren, maar zolang niet duidelijk is wat een gebruiker of klant op de website doet is verbetering niet mogelijk. Analyseren waar bezoekers mee bezig zijn op een website is dus cruciaal om het rendement zo hoog mogelijk te houden.
Strategie bepalen
Voordat begonnen wordt aan het opzetten van een website of het optimaliseren ervan is het belangrijkste dat er een juiste strategie wordt bepaald. Deze strategie moet aansluiten bij het product of dienst maar nog belangrijker; het moet aansluiten bij de bezoeker en uiteindelijke klant. Neem de tijd om het strategische gedeelte goed neer te zetten, dat scheelt tijd en geld in de loop der tijd.
Content is koning
De uitspraak wordt tegenwoordig misschien iets te vaak gebruikt maar bijvoorbeeld Google gaat er alleen maar meer waarde aan hechten: de content. Maar het gaat niet alleen om Google en de vindbaarheid van een website. Wanneer de juiste content op het juiste moment wordt geleverd kan dat de conversie enorm verhogen. Ben dus altijd bewust bezig wanneer er content moet toegevoegd worden.
Customer journey
Na het vaststellen van de strategie is het ook belangrijk om te gaan kijken hoe de bezoeker dus omgaat met een website. Hoe wordt er gereageerd op kleur, vorm en de indeling. Door middel van A/B testen is het makkelijk vast te stellen wat het best werkt voor een website.