Marketing is een ontzettend breed begrip, met veel verschillende definities en verschillende toepassingsgebieden. Globaal gezien zou je het begrip ‘marketing’ kunnen omschrijven als hetgeen een bedrijf doet om de verkoop van diensten en producten te bevorderen, maar marketing is een erg uiteenlopend begrip dat je het beste kunt onderverdelen in andere varianten. Denk hierbij aan online marketing, traditionele marketing, directe marketing, affiliatie marketing, e-mail marketing en meer.
Wat is online marketing?
Online marketing is een begrip dat de laatste jaren steeds meer is gegroeid, en nog steeds aan het groeien is. Zoals de naam al prijsgeeft heeft online marketing te maken met de marketing die online plaats vindt: op het internet. Het internet biedt erg veel mogelijkheden, en dus ook genoeg mogelijkheden op het gebied van internet marketing. Vandaar dat dit ook niet meer is weg te denken uit het bedrijfsleven.
E-mail marketing
Marketing via de e-mail is een vorm van directe marketing waarbij de klanten worden benaderd via de mail. Deze marketing methode wordt vaak gebruikt om nieuwe klanten te werven of om bestaande klanten te overtuigen om iets aan te schaffen. Maar daarnaast speelt relatiebeheer ook een belangrijke rol. Via e-mail marketing kun je namelijk contact houden met de klant.
Wat houdt affiliatie marketing in?
Een stapje verder dan marketing om klanten te werven, is affiliatie marketing. Dit kun je namelijk inzetten wanneer er al voldoende bezoekverkeer op je website plaatsvind. Zo kun je namelijk advertenties voor producten en services van bepaalde bedrijven op je website plaatsen. Wanneer er wordt geklikt op deze advertentie en diegene wil een product op die website aanschaffen, dan verdien je hierover commissie.
Benieuwd naar nog meer informatie over traditionele marketing, e-mail marketing en marketing in het algemeen? Neem dan zeker eens een kijkje op BeginOnline Internet Marketing! Hier vind je binnenkort nog meer artikelen over alles omtrent marketing.