In dit artikel zal ik website conversies introduceren voor bedrijfseigenaren. Ik zal de problemen onderzoeken die samengaan met het niet begrijpen van website conversies, het effect dat het kan hebben op uw bedrijf en mijn advies voor dit probleem.

Wat zijn website conversies?

Het is de demonstratie of activiteit die een bezoeker van uw site verandert van gast tot een lead of een klant.

Om dit te doen, moet de gast actie ondernemen wat bijvoorbeeld het aanschaffen of het downloaden van een item kan zijn of om ze te vragen om een terugbelafspraak of offerte. De activiteit verandert hun van een simpele gast van uw site tot een lead of klant.

Het hangt puur af van de design van uw site. Om u hier mee te helpen is er een complete industrie gebaseerd op “conversie marketing”. Het is echter niet nodig om als zakenman hier een meester in te zijn. U hoeft alleen maar het hoogstnoodzakelijke in orde te hebben.

Geen calls to action? Geen zaken!

Het probleem wat samengaat met het niet begrijpen van conversies is dat u “calls to action” op uw site als niet belangrijk of overbodig ziet. Wanneer het voorkomt dat er geen “calls to action” aanwezig is, zijn er ook geen conversies. Er worden zodoende ook geen zaken gedaan.

Er zijn enorm veel sites online waar bijna tot helemaal geen “calls to action” voorkomen. Het is vergelijkbaar met het hebben van een retail zaak zonder een kassa! U weerhoudt mensen, die van u willen kopen, om dit ook daadwerkelijk te doen. Waarom wilt u mensen hier in stoppen?

Mensen die uw product wel nodig hebben, en bereid zijn om dit aan te schaffen, kunnen maar niet uitvinden hoe zij dit moeten doen omdat de site hun hier in weerhoudt.

Sites zijn niet alleen maar online brochures.

Het effect dat dit dan heeft is dat ondernemers complete afstand nemen van de sites. Ze zien het als een verspilling van energie en geld. Ik kan beweren dat verschillende ondernemers hun sites behandelen zoals ze reclame of brochures behandelen.

Mocht er dan toch een kans zijn dat u een promotioneel met de site omgaat, dan is het geen grote verrassing dat uw site niet compleet is, wat vergelijkbaar is met “blanket advertising”.

Het hoogstnoodzakelijke in orde hebben.

Mijn aanbeveling voor ondernemers is om het hoogstnoodzakelijke in orde te hebben!

Beschik over het oproepen tot twee activiteiten die makkelijk en zonder moeite op uw site te zien zijn.

– Ten eerste – voor personen die nu iets willen kopen

– Ten tweede – voor mensen die mogelijk later wat van u willen kopen

Een belangrijke “call to action” kan bestaan uit het aanbieden van een offerte of terugbelafspraak. Een optionele “call to action” kan bestaan uit het verschaffen van een hand-out die ze kunnen downloaden of om hun in te schrijven om advies in te winnen of een vraag te stellen.

Wanneer u beschikt over dit soort “calls to action” op uw site, zult u meer zaken doen! U zult zien dat u meer zaken doet door middel van uw site.

Zo niet, dan heeft u in ieder geval het hoogstnoodzakelijke juist. U kunt dan beginnen om dingen uit te zoeken en uit te breiden op deze fundamenten om zo creatievere aanpakken te bedenken en zo deze “calls to action” te laten werken.

Wilt u nog meer tips voor het verbeteren van uw online marketing strategie, neem dan contact op met de experts van Nieuwewebsitelatenmaken.nl en geniet van hun jarenlange vakmanschap.