Dus je hebt besloten dat je voor je bedrijf een website nodig hebt. Of misschien heb je al een website en haal je er nog niet uit wat je eerder gedacht had. Dat is logisch, want met zomaar een website alleen ben je er nog niet. Om een website voor je te laten werken is er een goed doordacht plan nodig. Je website moet conversies opleveren. Dit kan in de vorm van een directe verkoop als je bijvoorbeeld een webshop hebt, of het invullen van het contactformulier om meer informatie over je product of dienst aan te vragen. Hiervoor heb je bezoekers op je website nodig en moet je website geoptimaliseerd zijn voor conversie.
Bezoekers op je website
Als je geen bezoekers op je website hebt is het logisch dat je niets verkoopt of dat je kunt blijven wachten op een ingevuld contactformulier. Maar je wilt ook niet dat er verkeerde bezoekers op je website komen. Om de juiste bezoekers op je website te krijgen zijn er verschillende mogelijkheden. Je kunt adverteren op bijvoorbeeld Facebook of via Google Adwords. Bij Facebook kun je heel makkelijk specificeren wie je doelgroep is omdat Facebook heel veel gegevens van gebruikers heeft. Bij Adwords is het mogelijk om heel gericht te adverteren op basis van waar mensen op zoeken. Maar de meeste bezoekers kunnen komen uit de gratis resultaten van Google. Door zoekmachineoptimalisatie in te zetten is het mogelijk om hoog in de resultaten te komen.
Conversie
Heb je eindelijk bezoekers op je website dan wil je dus dat er daadwerkelijk een conversie plaatsvindt. Hiervoor is het belangrijk dat je website optimaal is ingericht. Er zijn verschillende methoden en technieken die ervoor zorgen dat je conversie zo hoog mogelijk zal zijn. Een bestelknop moet bijvoorbeeld prominent in beeld zijn. Levert het niet op wat je verwacht dan kun je experimenteren met bijvoorbeeld de kleur hiervan. Maar om je website optimaal voor conversie in te richten is het aan te raden om een online marketing bureau die hierin gespecialiseerd is in te schakelen. Bijvoorbeeld ID-Factory, dit is een online marketing bureau welke erin gespecialiseerd is om je website optimaal voor conversie in te richten en er de juiste bezoekers op te krijgen. Meer informatie over conversie optimalisatie vind je hier.